Горішньошеровецька громада
Чернівецька область, Чернівецький район
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Правові питання

Дата: 13.12.2021 11:07
Кількість переглядів: 338

 

«Порядок присвоєння кадастрового номеру земельній ділянці»

Згідно ст. 16 Закону України «Про Державний земельний кадастр» та Порядку ведення Державного земельного кадастру (далі Порядок), кадастровий номер земельної ділянки є її ідентифікатором у Державному земельному кадастрі.

Відповідно до п.29 Порядку кадастровим номером земельної ділянки є індивідуальна, що не повторюється на всій території України, послідовність цифр та знаків, яка присвоюється земельній ділянці під час її державної реєстрації і зберігається за нею протягом усього часу існування.

Державна реєстрація земельних ділянок здійснюється державним кадастровим реєстратором центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин (ч.2 ст. 24 Закону України «Про Державний земельний кадастр»).

 

Для успішного присвоєння кадастрового номеру необхідно здійснити наступні дії:

 

1.Підготовка документації із землеустрою.

 

При реєстрації земельної ділянки, одним з необхідних документів, є оригінал документації із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки. Якщо земельна ділянка передана у власність або користування без проведення її державної реєстрації, необхідною є технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості).

Для розробки такої документації, необхідно звернутись до будь якої землевпорядної організації або особи, яка має право розробляти документацію із землеустрою. Це має бути юридична особа, яка має відповідне технічне і технологічне забезпечення і в якій працює за основним місцем роботи не менше двох сертифікованих інженерів-землевпорядників, які відповідають за якість робіт із землеустрою, або ж це має бути фізична особа – підприємець, яка має відповідне технічне і технологічне забезпечення, є сертифікованими інженером-землевпорядником, відповідальним за якість робіт із землеустрою.

Після укладення договору, землевпорядник підготує усю необхідну документацію із землеустрою та електронний документ, в якому міститиметься інформація щодо результатів робіт з землеустрою та оцінки земель.

 

2.Подання документів для державної реєстрації земельної ділянки Державному кадастровому реєстратору (далі – реєстратор).

 

Відповідно до пункт 110 Порядку ведення Державного земельного кадастру, реєстратору подаються наступні документи:

 

- заява (у паперовій або електронній формі) про державну реєстрацію земельної ділянки;

- оригінал погодженої відповідно до законодавства документації із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки (разом з позитивним висновком державної експертизи землевпорядної документації у разі, коли така документація підлягає обов’язковій державній експертизі землевпорядної документації), у паперовій або електронній формі відповідно до вимог Закону України «Про землеустрій»;

- електронний документ.

 

Вищезазначені документи можна подати самостійно через центр надання адміністративних послуг (ЦНАП).

Але, можна просто доручити подати ці документи і землевпоряднику, який розробляв документацію із землеустрою.

 

3.Отримання витягу з Державного земельного кадастру та завершення процедури державної реєстрації права власності на земельну ділянку.

 

Після подання документів для реєстрації земельної ділянки, їх розгляд займає до 14 календарних днів. За цей час реєстратор перевіряє документи і приймає рішення щодо реєстрації земельної ділянки. Під час реєстрації ділянки реєстратор, серед іншого, присвоює кадастровий номер земельній ділянці, використовуючи програмне забезпечення Державного земельного кадастру.

Частиною 8 ст. 24 Закону України «Про Державний земельний кадастр» визначено, що на підтвердження державної реєстрації земельної ділянки заявнику безоплатно видається витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку. Витяг містить всі відомості про земельну ділянку, внесені до Поземельної книги. Складовою частиною витягу є кадастровий план земельної ділянки.

І на завершення, дані про право власності на земельну ділянку можна вносити до Реєстру речових прав на нерухоме майно. Для внесення в даний реєстр відомостей та отримання відповідного витягу можна звернутись в ЦНАП або до нотаріуса.

Відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 16.05.2014 №523-р «Деякі питання надання адміністративних послуг органів виконавчої влади через центри надання адміністративних послуг» державна реєстрація земельної ділянки з видачею витягу з Державного земельного кадастру, є адміністративною послугою.

Надання вищезазначеної адміністративної послуги здійснюється у порядку визначеному Законом України «Про адміністративні послуги», а саме ст.9.

За надання відомостей з Державного земельного кадастру про земельну ділянку у формі витягу справляється адміністративний збір у розмірі 0,05 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб (ч.2 ст.41 Закону України «Про Державний земельний кадастр»).

У відповідності до ч.2 ст. 27 Закону України «Про землеустрій» замовники документації із землеустрою за рахунок власних коштів мають право на вибір розробника та укладення з ним договору, якщо інше не передбачено законодавством України.

При укладенні договору замовники документації із землеустрою мають право визначати за погодженням із розробником документації із землеустрою вартість робіт із землеустрою і порядок їх оплати п. «г» ч.1 ст. 27 Закону України «Про землеустрій».

 

Отже, для присвоєння та внесення відомостей щодо кадастрового номеру земельній ділянці необхідно подати відповідні документи до Центру надання адміністративних послуг.

Реєстрацію права власності можливо провести також в Центрі надання адміністративних послуг або через нотаріуса. Саме після реєстрації в державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, виникає, змінюється чи припиняється відповідне право.

 

Пам’ятайте, що карантин — це не перешкода для отримання правової допомоги від держави. Тому завжди будемо раді відповісти на Ваші запитання .

 

Як отримати правову допомогу дистанційно:

  • зателефонувати на безкоштовний номер системи надання безоплатної правової допомоги 0 800-213-103;

  • поставити питання в повідомленні на електронну адресу Бюро zastavnivske@legalaid.cv.ua;

  • написати на електронну пошту найближчого місцевого центру (адреси можна дізнатися на сайті системи БПД https://www.legalaid.gov.ua/.

  • скористатися правничою вікіпедією WikiLegalAid https://wiki.legalaid.gov.ua;

  • зв’язатися з Заставнівським бюро через скайп зв'язок zastavnivske @legalaid.cv.ua

 


Коментарі:

Ваш коментар може бути першим :)

Додати коментар


« повернутися

Коментування статті/новини

Код для вставки на сайт

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь