Горішньошеровецька громада
Чернівецька область, Чернівецький район
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Правові питання

Дата: 08.10.2021 10:34
Кількість переглядів: 325

 

«Порядок приватизації земельної ділянки, на якій знаходиться приватний будинок»

Відповідно до статті 121 Земельного кодексу України громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності в таких розмірах: для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) у селах - не більше 0,25 гектара, в селищах - не більше 0,15 гектара, в містах - не більше 0,10 гектара.

Громадянин, який виявив бажання приватизувати земельну ділянку, якою він користується та на якій розташований житловий будинок, що перебуває у його власності, спочатку повинен звернутися до будь-якої землевпорядної організації або особи, яка має право розробляти документацію із землеустрою. Це має бути юридична особа, яка має відповідне технічне і технологічне забезпечення і в якій працює за основним місцем роботи не менше двох сертифікованих інженерів-землевпорядників, які відповідають за якість робіт із землеустрою, або ж це має бути фізична особа – підприємець, яка має відповідне технічне і технологічне забезпечення, є сертифікованими інженером-землевпорядником, відповідальним за якість робіт із землеустрою.

Після укладення договору, землевпорядник підготує усю необхідну документацію та видає замовнику:

  1. технічна документація на земельну ділянку;

  2. диск з технічною документацією у електронній формі та документом, що містить відомості про результати робіт із землеустрою, які підлягають внесенню до Державного земельного кадастру.

 

Вже після розробленої документації на земельну ділянку необхідно звернутись до державного кадастрового реєстратора з такими документами:

  1. заявою про внесення відомостей до Державного земельного кадастру за формою, встановленою Порядком ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2015 року № 1051;

  2. технічною документацією у паперовій та електронній формі;

  3. електронним документом, що містить відомості про результати робіт із землеустрою, які підлягають внесенню до Державного земельного кадастру відповідно до вимог Закону України «Про Державний земельний кадастр»;

  4. документом, який підтверджує повноваження представника діяти від імені заявника (у разі подання заяви уповноваженою заявником особою).

 

Державна реєстрація земельної ділянки у Державному земельному кадастрі не може перевищувати 14 днів з моменту подачі документів та є безоплатною послугою для громадянина. Після вказаної державної реєстрації замовник отримує витяг з Державного земельного кадастру, який містить, зокрема, кадастровий номер земельної ділянки.

Після процесу реєстрації земельної ділянки у Державному земельному кадастрі громадянину слід звернутися до відповідної місцевої ради із клопотанням про передачу земельної ділянки у приватну власність.

Для подачі відповідного клопотання треба додати:

  1. розроблену технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості);

  2. витяг з Державного земельного кадастру.

 

Після отриманого Рішення сесії місцевої ради про передачу у приватну власність земельної ділянки необхідно звернутися до центру надання адміністративних послуг за місцезнаходженням земельної ділянки або до нотаріуса для реєстрації права власності на земельну ділянку у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та подати такі документи:

  1. заяву встановленої форми;

  2. копію документа, що посвідчує особу та реєстраційного номера облікової картки платника податків (під час подання необхідно пред’явити оригінали таких документів);

  3. рішення відповідного органу про передачу земельної ділянки у власність;

  4. витяг із Державного земельного кадастру про земельну ділянку;

  5. документ, що підтверджує внесення плати за державну реєстрацію права власності на нерухоме майно;

  6. документ, який підтверджує повноваження представника діяти від імені заявника (у разі подання заяви уповноваженою заявником особою).

За надану послугу стягується плата у розмірі 0,1 прожиткового мінімуму для працездатних осіб (у 2021 році − 230 грн).

Після внесення відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно державний реєстратор видає заявнику витяг про проведену державну реєстрацію права власності на земельну ділянку, на якій розташований приватний житловий будинок.

 

Пам’ятайте, що карантин — це не перешкода для отримання правової допомоги від держави. Тому завжди будемо раді відповісти на Ваші запитання .

 

Як отримати правову допомогу дистанційно:

  • зателефонувати на безкоштовний номер системи надання безоплатної правової допомоги 0 800-213-103;

  • поставити питання в повідомленні на електронну адресу Бюро zastavnivske@legalaid.cv.ua;

  • написати на електронну пошту найближчого місцевого центру (адреси можна дізнатися на сайті системи БПД https://www.legalaid.gov.ua/.

  • скористатися правничою вікіпедією WikiLegalAid https://wiki.legalaid.gov.ua;

  • зв’язатися з Заставнівським бюро через скайп зв'язок zastavnivske @legalaid.cv.ua 


Коментарі:

Ваш коментар може бути першим :)

Додати коментар


« повернутися

Коментування статті/новини

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь